Aliquam lorem ante, dapibus in, viverra quis, feugiat a, tellus. Phasellus viverra nulla ut metus varius laoreet quisque rutrum.

Instagram

Sibiu Jazz Festival/Noutati /CRONICĂ DE FESTIVAL: O DIVERSITATE DE CULORI JAZZISTICE

Blog

CRONICĂ DE FESTIVAL: O DIVERSITATE DE CULORI JAZZISTICE

de Ștefan Năftănăilă, jurnalist

Din diverse motive, independente de voința organizatorilor (mă refer aici la directorul artistic, dl Konstantin Schmidt, și directorul executiv, dna Simona Maxim), prima seară de festival a avut loc în clubul Mango – The Bar. A fost foarte plăcută atmosfera de acolo, iar publicul a fost încântat de trupa care a deschis festivalul, cvintetul Broes, din Belgia, cu un amestec foarte interesant între muzica tradițională și jazz, o trupă cu o energie pozitivă specială, care ne-a reamintit faptul că jazzul a fost inițial o muzică de dans, pentru că muzica lor este una dansantă.

Seara de vineri a fost specială datorită diversității de culori jazzistice. La început a urcat pe scenă Marcin Pater Trio, al cărei sunet este unul special datorită vibrafonului la care interpretează Marcin Pater, liderul trupei. La ora 19.00 a urcat pe scenă un alt trio, cu tobe, saxofon și bas: Jeff Herr Corporation, cu un jazz mai elevat, un jazz free, dar care a reușit să ne arate ce muzicieni experimentați și versatili sunt cei trei membri.
Capul de afiș al serii a fost Sergio de Lope Quintet, un grup de cinci băieți foarte talentați condus de Sergio de Lope, un flautist pasionat de muzica flamenco încă de la 16 ani, când a schimbat saxofonul pe flaut. Ei au făcut un recital fabulos, cu flamenco-jazz, o combinație sonoră rar întâlnită pe o scenă de jazz, și au dat două bisuri pentru public.
Astăzi, la ora 19.00, va urca pe scenă Shalosh, un trio din Israel cu o sonoritate aparte – cu contrabas, un pian și tobe. E de văzut și de ascultat această combinație de muzică rock, clasică, electronică, africană și muzică din Orientul Mijlociu. E un melanj de culturi muzicale aici și cred că va fi un recital de jazz de foarte bună calitate.

Fără îndoială, preferatul meu de până acum este Sergio de Lope Quintet. Iar în această seară, cred că piesa de rezistență va fi recitalul Shalosh.

Written By: daniel